Het jaar van het touwtje

img_3773Jan Terlouw haalde eind 2016 alle kranten met de metafoor van het touwtje dat in zijn kindertijd uit de brievenbussen hing en dat stond voor het vertrouwen dat mensen in elkaar hadden.  Ik woonde als kind in een dorp. Daar hingen geen touwtjes uit de brievenbus, maar was de achterdeur gewoon van het slot. Ook een kwestie van vertrouwen.
Gelukkig was voor mij het afgelopen jaar een jaar waarin ik het vertrouwen van vele mensen kreeg. Zoals van nieuwe klanten. Zoals FMH, de Facilitair Management poot van het Ministerie van Binnenlandse Zaken dat ons vroeg een module storytelling te verzorgen in hun splinternieuwe leiderschapsprogramma. Zoals NPO dat me vroeg de afdeling Publieksonderzoek uit te dagen hun cijfers met een verhaal te presenteren. Zoals zorgorganisatie Middin, waar twee teams hun verhalen deelden om een sterkere afdeling te smeden. Zoals A+O Fonds Gemeenten dat gemeenteambtenaren wilde laten kennismaken met verhalen als middel om antwoorden te zoeken op loopbaanvragen.
Daarnaast keerden oude bekenden terug als Dataland en voormalige opdrachtgevers die inmiddels ergens anders werkten waar ze óók storytelling wilden toepassen. De gemene deler was steeds: je verhaal vertellen geeft inzicht in wie je bent en wat je drijft. Als jij daarover helder bent, wordt het gesprek dat je samen hebt dat ook. Dank alle oude en nieuwe opdrachtgevers voor het vertrouwen en de fijne samenwerking!

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s