Gemeente Rotterdam koos voor StoryVentures

De ICT van de gemeente Rotterdam maakt turbulente ontwikkelingen door.  De ondersteuning van de 17 gemeentelijke diensten is dit jaar gecentraliseerd  in één serviceorganisatie. De gevolgen zijn tot in de haarvaten van de  organisatie voelbaar, want ICT is overal. ICT-diensten wil zijn blik dan ook strak   gericht houden op haar stip aan de horizon om deze ‘verbouwing en vernieuwing  van de winkel’ uit te voeren terwijl de winkel gewoon open blijft voor 12.000  ambtenaren die Rotterdam telt.

ICT Diensten schakelde StoryVentures in om samen met de eigen  communicatieadviseur Paul Tissingh de stip op de horizon te verwoorden in een  eigen verhaal dat de koers voor medewerkers verheldert. Aan de hand van  gesprekken en een workshop met een doorsnede van de ICT-organisatie, werden verhalen verzameld over hoogte- en dieptepunten van de eigen geschiedenis en het lokkende perspectief: any time, any place en met elk apparaat (plug) kunnen inloggen op de gemeentelijke ICT-infrastructuur.

Naast het input voor het gemeenschappelijke verhaal leverden de  gesprekken inzichten op over hoe ICT-diensten de communicatie met zijn gebruikers kan verbeteren. ICT-trajecten zijn vaak zeer complex, er zijn veel mensen bij betrokken maar als er iets misgaat is ICT vaak bij voorbaat de
kwaaie pier. Een analyse van de verhalen leverden een reeks aanbevelingen op hoe de communicatie te verbeteren.   

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s